Πίνακας Περιεχομένων
Ηλεκτρονικό εμπόριο Τρίκαλα 2022
Η σταθερή ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου την τελευταία πενταετία αποτυπώνεται και επαληθεύεται στον αυξημένο τζίρο του 2022 των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων. Σύμφωνα με την επιτροπή ανταγωνισμού το 2022 ο τζίρος των eshop θα φτάσει τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7,74% του ΑΕΠ!
Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην εποχή της πανδημίας
Το 2020 με το ξεκίνημα της πανδημίας, είχαμε μια αλματώδη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα (αλλά και παγκοσμίως), με τον τζίρο να εκτινάσσεται στα 13,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 77% από τα 7,5 δισ. ευρώ που ήταν το 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης της επιτροπής ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Δηλαδή μέσα σε μια χρόνια έλαβαν χώρα μεγάλες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, με κύριο χαρακτηριστικό την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόντουσαν πολλά χρόνια για να λάβουν χώρα.
Παρόλα αυτά, η διαφορά στον τζίρο ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχει αυξηθεί, καθώς οι πρώτοι έχουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας η οποία αναμένεται να φτάσει το 2022 στο εντυπωσιακό ποσό των 16 δισ. ευρώ ηλεκτρονικών πωλήσεων!
Οι μικρότερες επιχειρήσεις υστερούν σημαντικά σε όλους τους τομείς γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά έχουν την μεγάλη ευκαιρία να καλύψουν το χάσμα μέσω των κονδυλίων από τις δράσεις του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης για την ψηφιακή μετάβαση που αναμένεται να φτάσουν τα 445 εκατ. ευρώ τα επόμενα 4 χρόνια.
Νέα μεγάλη άνοδος για το ηλεκτρονικό εμπόριο Τρίκαλα 2022
Στα Τρίκαλα τα φυσικά εμπορικά καταστήματα κατά την περίοδο της πανδημίας βρέθηκαν αντιμέτωπα με πολύ αντίξοες συνθήκες, με πολλά από αυτά να απειλούνται με λουκέτο ενώ ταυτόχρονα τα ηλεκτρονικά καταστήματα της πόλης είχαν σταθερά ανοδική πορεία. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τείνει να αποτελεί πλέον τον κύριο μοχλό της τοπικής οικονομίας. Οι καταστηματάρχες και γενικά οι άνθρωποι της αγοράς βλέπουν ότι αυτές οι μεταβολές στα καταναλωτικά πρότυπα που παρατηρήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας, θα εξακολουθήσουν να κυριαρχούν ακόμα και όταν τα πράγματα επιστρέψουν σε φυσιολογικά επίπεδα.
Ηλεκτρονικό εμπόριο πλεονεκτήματα
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι χωρίς αμφιβολία ένας βασικός μοχλός προώθησης του ανταγωνισμού λόγω συγκεκριμένων παραμέτρων, όπως το πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας των διαδικτυακών καταστημάτων, η τεράστια παγκόσμια αγορά και η ευκολία στην αναζήτηση προϊόντων και τη σύγκριση τιμών.
Ηλεκτρονικό εμπόριο Τρίκαλα 2022
Όλα τα παραπάνω κάνουν πλέον επιτακτική την ανάγκη να μεταβούν ακόμα και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις των Τρικάλων στη νέα εποχή και να αποκτήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα.
Εάν αναρωτιέστε για το κόστος αυτής της επένδυσης ή για την βιωσιμότητα της, θα χαρούμε να μιλήσουμε και να δώσουμε απαντήσεις σε όλες τις απορίες σας.
Παραθέτουμε εδώ ένα απόσπασμα από την έκθεση της επιτροπής ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο Τρίκαλα 2022:
«τα φυσικά εμπορικά καταστήματα αντιμετώπισαν κατά την περίοδο της πανδημίας δύσκολες συνθήκες σε βαθμό που απειλήθηκε η βιωσιμότητά τους, ενώ τα ηλεκτρονικά καταστήματα ακολούθησαν ανοδική πορεία. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τείνει να παραμείνει και να αποτελεί τον κύριο μοχλό της διαδικτυακής οικονομίας. Οι φορείς και παράγοντες της αγοράς προβλέπουν ότι οι μεταβολές στα καταναλωτικά πρότυπα που παρατηρούνται εξαιτίας της πανδημίας, όπως η αυξανόμενη προτίμηση για τις διαδικτυακές αγορές, θα συνεχιστούν ακόμα και όταν τα πράγματα επιστρέψουν σε σχετικά φυσιολογικά επίπεδα».
Ηλεκτρονικό εμπόριο Τρίκαλα 2022 – Οι αριθμοί
Ο τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο Τρίκαλα έχει μια σταθερή ανοδική πορεία την τελευταία 5ετία, με το μεγάλο άλμα να παρατηρείται την χρονιά της πανδημίας 2019, ενώ στα επόμενα 2 χρόνια υπάρχει μια σταθερότητα που υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται για κάποιο περιοδικό συμβάν.
Το 2022 οι πωλήσεις στου ηλεκτρονικό εμπόριο θα διαμορφωθούν στα 15,8 δισ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο κατά 10% έναντι των 14,4 δισ. ευρώ του 2021. Όπως αναφέραμε η χρονιά ορόσημο είναι το 2020 όπου τα κέρδη των ηλεκτρονικών καταστημάτων εκτινάχθηκαν στα 13,3 δισ. ευρώ με αύξηση κατά 77% έναντι των 7,5 δισ. ευρώ του 2019!